2010. május 25., kedd

Sváb csipke+variáció+minta

Ezt a csipkét zsűriztettem, de elutasították. Viszont biztattak, hogy ne adjam fel és készítsek újabbakat, hogy gyakorlottabb legyek.... Nos, én készítettem.
A variációt így készítettem:1. megfűztem az egyszerű gyöngyszalagot, de alulra fűztem a sötét gyöngyöt, minden alsó gyöngy sötét.
2. a gyöngyszalag minden második kiálló(sötét) gyöngyét használtam a háló rögzítésére. A háló egyre növekvő számú gyöngyből áll:2-1-2-1-3-1-3-1-4-1-4.... egészen 7-ig. Innen kapcsolódik a virág, 8 szem fehér gyönggyel, de ez már leolvasható a rajzról.
A virágokban a gyöngyök számát változtattam, mert ez a lánc 9A jelű gyöngyből készült, és kicsit fodrozódott, de a változtatással, és a közép dupla fűzésével ezt ki tudtam küszöbölni.

4 megjegyzés:

  1. Már régen vágytam egy sváb csipkére. A rajzaid alapján biztos sikerülni fog elkészíteni.
    Köszönöm, hogy megmutattad. Azt hiszem, gyakori vendég leszek a blogodban.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Nagyon szépek a mintáid, de lenne egy kérdésem. Hogy rögzited a lánchoz a szalagot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyöngygallér két végén egy-egy kis hurkot képzek gyöngyből. Ezeken a hurkokon át lehet fűzni a szalagot (tisztítás szempontjából egyszerűbb, ha csak átfűzöd mindkettőn és megkötöd), a másik megoldás, amikor az átfűzött szalag végét összevarrod mindkét hurokhoz külön-külön... nekem ez nem olyan jó, mert pont ennél a láncnál ráfolyt valami, és most le kell vágni a szalagot, ha ki akarom mosni, vagy moshatom láncostul az egészet.

      Törlés
    2. Koszi a választ, egyébként, bár lehet viccesen hangzik Spanyolországba egy Flamenco ruhás divatbemutatóra készül. :)

      Törlés